Sinds het begin van deze eeuw heeft het fenomeen ‘outlet shopping’ in Nederland zijn intrede gedaan. In 2001 opende Batavia Stad Fashion Outlet in Lelystad, hetzelfde jaar ging het Designer Outlet Roermond in de Limburgse stad Roermond open en vijf jaar later opende Rosada Fashion Outlet in de Brabants stad Roosendaal. Inmiddels heeft Rosada zijn tweede naamsverandering erop zitten. In 2019 nam het Britse bedrijf McArthurGlen de outlet shopping mall in Roosendaal over en werd de nieuwe naam Designer Outlet Rosada gebruikt. Twee jaar later veranderde de naam in Designer Outlet Roosendaal.
Met een bezoekersaantal van 10,5 miljoen mensen in 2022 is Designer Outlet Roosendaal de drukste bezochte attractie van Roosendaal. Volgens de bij ons bekende statistieken was Designer Outlet Roosendaal afgelopen jaar zelfs de drukstbezochte en meest omzettende outlet van Nederland. Naast schatting werd er in 2022 ongeveer 1,2 miljard euro omgezet in Designer Outlet Roosendaal. Dat gebeurt onder andere in ruim 90 winkels die vooral mode en accessoires aanbieden. Grote merken die hier vertegenwoordigd zijn, zijn o.a. Nike, Boss, Calvin Klein, Adidas, Levi’s, Tommy Hilfiger en Björn Borg. De kortingen in dit factory outlet center liggen tussen de 30 en 70%.
Stel dat je Designer Outlet Roosendaal wilt gaan bezoeken, wat moet je dan allemaal weten? Ik heb als rasechte Roosendaler en regelmatig bezoeker van Designer Outlet Roosendaal de 5 dingen die je moet weten over dit outlet center voor je op een rijtje gezet.